Vad ska jag göra idag?

Min sista lediga dag innan det är dags att gå tillbaka till jobbet. Jo jag fick en bonusdag eftersom mitt schema råkade se ut så. Helt okej om ni frågar mig! Nu funderar jag på hur jag ska spendera den. Jag vill sy mössor av tröjor jag fyndat i sommar, städa lägenheten, vara ute i solen, gå till gymet (jo, faktiskt), tvätta (behövs verkligen), renovera klart i köket. Jag tror jag åker till stugan faktiskt för annars tror jag att jag kommer ångra mig. Det är så fint väder och man vet aldrig när det är sol på en ledig dag nästa gång. Ibland glömmer jag att vi faktiskt har minst två månader kvar som vi kan vara där. Tror att jag inte får se stugan mer förrän i vår när krokusarna tittar fram. Men först ska vi ju plocka äpplen och plommon, och höststäda trädgården. Och innan dess är det ju faktiskt lite sommar kvar också!

Kommentera

