Oväntat besök

Vi satt i stugan och hade precis svalt frukosten. Skrattade åt en ung koltrast utanför fönstret som gapade och skrek och var alldeles blöt efter regnet. Plötsligt ser jag en katt i ögonvrån. Tänker att jag blivit tokig på riktigt. Så klev hon in genom dörren på katters självklara vis.

En bastant dam, ivrigt jamandes och jättekelig. Hon gick runt i stugan, luktade på allt och slängde sig på mattan med den stora magen i vädret. Vi blev lika förvånade båda två, hjärtat och jag. Var kom hon ifrån?

När hon nosat och jamat klart (och insåg att hon inte skulle få något att äta) vände hon oss svansen och gick.

4 reaktioner på ”Oväntat besök

  1. Haha katter gör verkligen som de vill… 🙂 Ser så himla gulligt ut när de ligger sådär på rygg också, en av våra katter ligger alltid så. 🙂
    Nu ska jag ta och kika runt lite mer inne i din blogg!
    Ha det gott! /Johanna

    • Ja hon var hur söt som helst 🙂 Såg henne och stora magen igår också, men då hade hon inte tid med mig utan jagade fåglar.. Kul att du tittade in och skrev några rader!

Kommentera

