Trädgårdsarbete gör ont

Igår tog jag mig an ytan omkring hallonplanteringen. Det fanns en del ogräs där (också) kan man säga. Under jorden låg en väv som skulle hindra ogräset från att komma upp. Det hade inte funkat så bra. När jag drog i väven lossnade en matta av ogräs och smultronplantor. Funderade ett tag på att börja sälja på rulle! Allt som är jord nu var grönt innan. Jag glömde såklart bort att fota hur det såg ut innan.

Mamma kom förbi och grattade Klas med present i form av några timmars trädgårdssarbete. Nu är ena komposten tömd på fin jord och den andra är vänd och redo att förmultna lite mer. Och vi ha blivit av med en del ogräs som vette mot grannens tomt. Tack för hjälpen!

Idag tror jag att jag tar det lite lugnare än igår. Jag var totalt slut när vi kom hem igår, både i kroppen och huvudet. Det får nog bli en stund i den här och kanske lite virkning…

Kommentera

