Om handskar

Förut, när jag inte hade en trädgård att pyssla i, tyckte jag att jag hittade fina trädgårdshandskar överallt.  Prickiga och blommiga på alla möjliga vis. Nu när jag (snart) har en trädgård, och därför behöver dessa handskar väldigt mycket hittar jag inga alls. Nu har jag bara sökt på nätet och inte tittat i butik, men ändå. Det blir ju så mycket roligare att pyssla om man gör det i fina handskar tänker jag. Och så mycket mindre otäckt om man skulle råka träffa en spindel eller något annat skrämmande kryp. Jag med min insektsnoja, det här blir terapi ska ni veta!

Ungefär såna här menar jag. Ja, tant vill ha. Om ni ser såna nånstans, hör av er! Jag har insett att det kommer behövas lite nya grejer nu när vi skaffar sommarstuga. Typ stövlar. Och kläder som man kan ha när man påtar i trädgården (jag har sjukt lite shorts och liknande så det behöver fyllas på). Och så behöver vi en hängmatta, och en Klematis som ska klättra på stammen till ett av våra äppelträd. Och ett litet kylskåp med frysdel så vi kan äta glass hela dagarna såklart. Är det något som har ett sånt ståendes kan ni ju säga till.

6 reaktioner på ”Om handskar

  1. Jag gissar att det kan dyka upp en del grejer till inflyttningen. För att inte tala om Klas födelsedag, då han kanske får ett par blommiga handskar. Vem vet vad Malin kan tänkas ha med sig? Tom jag har ngt som jag köpte när ni började prata om koloni.

  2. Har köpt liknande handskar på plantagen förut. O gällande hängmattan måste vi ju veta om ni har några ”stora” träd:-)

Kommentera

