Livet på en spikmatta

Ligger här och lurar på om jag skulle gå upp och käka något. Det kurrar lite i magen trots att jag ganska nyligen käkade både middag och efterrätt hemma hos mamma. Fast det är väldigt skönt att ligga på spikmattan också.. Det får bli en kompromiss. Jag ligger kvar en liten stund till. Katterna kommer snart börja tigga middag och då måste jag ändå gå upp. Det finns varken snooze på en katt som vill ha frukost, lunch eller middag kan jag tala om..

Jag har varit hemma från jobbet i två dagar. Har haft sån där jobbig puls igen som jag hade i höstas. Känns som en fjäril som fladdrar omkring i halsgropen. Den där pulsen gör mig ganska trött och matt. Dessutom är det sjukt obehagligt när det sätter igång. I tillägg till det har jag haft hosta i närmare två månader. Det sitter precis i halsgropen och killas, och ibland känns det ”tätt”. Hostan och pulsen i kombination var ingen höjdare. Så jag stannade hemma. Fick akupunktur i fredags, och tro det eller ej men pulsen blev betydligt lugnare efter det. Så himla skönt. Som ett fint resultat av mina två lugna dagar i soffan har jag fått apont i kroppen också. Ibland vill jag byta ut den. När det var dags för generna att lottas ut kan man väl säga att jag drog en liten nitlott.

I övrigt har det väl inte hänt så mycket. Jag är ensam hemma sedan i tisdags eftersom hjärtat är på Sweden Rain Festival. Nej förlåt, Sweden Rock. Börjar bli lite ensamt här hemma så jag tycker han kan pallra sig hem nu. Tur jag har katterna som sällskap. Chaplin sover bredvid mig varje natt och Kisse på mina fötter så jag är inte direkt ensam. Bara inklämd.

Nej hörrni, nu blir det kattmat och mattemat. Dock ingen matematik.

Kommentera

