Nu har tant vaknat

Kära nån, jag ser ju förskräcklig ut i håret.. Det blev sent igår, och dra på trissor men jag tog mig hem utan brutna vrister och lårbenshalsar. Vi hade så trevligt, ungdomarna och jag. Åt mat och dansade till sån där dunka dunka-musik. Jag fick sparka av mig skorna för att hänga med. Ni må tro att det var många som kom på festen. Det var gröna figurer med stora muskler, Turtles hette de visst, och så var det tennisspelare och tigrar och trasdockor. Jag såg till och med en tepåse och en sån där tanzanian ska ni veta. Ojoj så spännande det var. Sist jag var i Stockholm var 1964. Det var sig inte likt. Nä jag säger då det. Kanhända var det lite bättre förr. Men jag hade som sagt mycket trevligt.

Jag hade med mig stickningen såklart. Ja se den kan jag inte vara utan. Jag undrar om ungdomarna blev ledsna när jag inte bjöd dem på karameller? Får komma ihåg att ta med det nästa gång. Om jag kommer ihåg. Vad var det nu jag skulle komma ihåg? Äsch då.

Kommentera

