Hej, jag är trött

Jourpasset igår var väldigt konstigt. Lite ketchupeffekt. Först hände ingenting, sen hände ingenting..och sen hände det grejer vilket ledde till att jag inte kom ifrån jobbet förrän 23.30 (skulle sluta 22.00). Alltså jag tror det ringde två gånger mellan 16-19. Sen kom en del samtal runt 20, men inget som krävde att vi åkte någonstans utan det gick att lösa per telefon. Och så 21.40 blev vi plötsligt tvungna att sticka ut på en grej som drog ut alldeles på tiden. Jag hade en kollega med mig som ska börja jobba i jouren. Trevligt med sällskap måste jag säga! Jourkvällarna är ju annars ganska ensamma. Idag är jag trött som en jag vet inte vad. Vaknade naturligtvis runt halv sju också och kunde inte somna om. Jag och Malva har legat däckade på soffan hela förmiddagen. Behöver jag säga att jag är ”sådär” sugen på att köra jour ikväll med?

2 reaktioner på ”Hej, jag är trött

Kommentera

