Kaos men kul!

Yarvis och jag trotsade slaskvädret idag och tog en tur till Spikgatan där vi dumpade lite skrot. Jäklar i min lilla kartong vad jag kände mig bygghurtig i mina dammiga kläder och de nyköpta arbetshandskarna! Sen åkte vi hem, åt lunch och hackade ner lite kakel. Det var riktigt skoj! Ser fram emot när köksskåpen är nedmonterade och jag kan gå lös på resten..

Pappa kämpar på med golvet. Det är en del pyssel längs väggar och vid elementrören, men snart hoppas jag det lossnar och han kan börja lägga i en rasande fart. Ikväll ska vi flytta in allt som går i arbetsrummet där golvet nu är klart (!) för att vi ska kunna gå lös på sovrummet under morgondagen. Jag börjar få lite panik eftersom hela köket kommer på onsdag. Då vill jag ha golvet klart, men så kommer det nog inte vara. Det tar längre tid än man tror.

Kisse lyckas koppla bort allt oväsen och slappar på soffan. Övriga i gänget har vi inte sett röken av sedan i morse. Gissningsvis ligger de och trycker under sängen. Jag hoppas att vår lille granne i lägenheten under (ca 2 år) inte är alltför skräckslagen nu. Hans mamma berättade för Klas att han varit lite rädd förut när det lät. Plutten..

Kommentera

