Rapport från hemmafrun

Idag är jag hemmafru kan man säga. Hjärtat är och jobbar några timmar. Jag har kört fem tvättmaskiner, vädrat kuddar och täcke, kört diskmaskinen (dock inte plockat ur den) och dammat av alla ytor. Planen är att dammsuga också men vi får se om jag orkar. Man kan ju inte göra hur mycket som helst på en och samma dag, även fast man är hemmafru. Eller hemmasambo kanske vi ska säga. Vi är ju faktiskt inte förgiftade.

Nä hörrni, dags för vända nummer tre till tvättstugan. Åh vad jag önskar mig en egen tvättstuga. Kan man få?

Kommentera

