Dagens träning

Idag har jag varit ute och luftat joggingdojorna, och sen tränat mitt dagliga program hemma.  Har kört det dagligen i 6-7 veckor nu och känner mig faktiskt riktigt duktig. Jag kunde köra en övning idag som var helt omöjlig för ett par veckor sedan och det känns himla kul. Rumplyft med utsträckt ben. Jag hittade en bild på googles bildsök. Såhär ska det se ut.  Dock funkade det bara med ena benet än så länge, men det kommer nog..när min vänsterljumske skärper till sig lite till. Joggingrundan var knappt en joggingrunda utan snarare en promenad med jogginginslag, men där ökar jag förhoppningsvis på successivt. Om ljumsken håller ska jag följa ett nybörjarprogram där man vecka för vecka ökar på joggingintervallerna. I år har jag bestämt att jag ska satsa stenhårt på att träna upp mig från grunden för att se vad det har för effekt på smärtan. Än så länge går det enligt planen i alla fall!

Förresten har jag äntligen hittat magträning som funkar. Favoriten är ryggliggande cykling. Som på bilden ovan  (lånad från iform.se) fast ryggliggande. Det suger fint i magmusklerna, och gissa om jag blev glad igår när jag hade träningsvärk i magen. Det har jag fortfarande förresten. Sen tar det rätt fint att ligga på rygg  och lyfta båda benen upp i luften och sedan sätta ner dem en bit från rumpan också, om nån fattar hur jag menar.

Det var allt för idag. Nu blir det lunch och sen ska jag ladda för jourkväll tre av fyra denna vecka. Hoppas att det är lagom lugnt.. I morgon är det dags igen.

Kommentera

