Tröttmössa

Tror ni inte jag vaknade 7.15 imorse när jag verkligen kunde få sova hur länge som helst? Inte kunde jag somna om heller. Jag vaknade, apstressad, för att jag nyss upptäckt att jag betalat 50.000 för en fika på Bageri Brantingstorg. Jag märkte det inte när jag betalade (förutom att jag noterade att en fika på 3.000 var i saftigaste laget), men sen när jag kom hem och kollade på kvittot såg jag att de lagt till en reseförsäkring för 8.900 pickadoller, ett baby-startkit med säng etc. för 15.000 och diverse andra grejer. Verkligen relaterat till fika också.. Slutnotan landade på 49.450 kronor men summan avrundades visst till närmaste tusenlapp. Helt förstörd. Tänk på att dubbelkolla summan innan ni godkänner köpet, mina vänner. Tur att det bara var en dröm.

De senaste timmarna har jag spenderat i soffan med datorn och Malva i knät. Jag har surfat runt på några pysselbloggar och fått inspiration. En macka och en kopp kaffe har hunnit landa i magen och jag känner mig minst sagt lite sömnig. Känns lite dumt att gå och sova igen. Jag får se hur jag gör. Kanske piggar jag på mig alldeles strax!

Jobbet igår gick faktiskt över förväntan. Jag överlevde min första jourkväll! Fick lite smått panik när jag insåg att jag var uppbunden på planerade ärenden varje halvtimme fram till 18.30, men som TUR var så hände inget akut så det flöt på fint ändå. Det jag var mest nervös för var att inte hitta hem tlll alla tanter och farbröder jag skulle besöka, men som tur var så har jag en sån fin vän i min mobil. Navigon heter han, och är en GPS. Guds gåva till joursköterskan skulle jag vilja påstå. Oj vad det underlättade för mig! 

Jag hade som sagt var fullt upp under hela kvällen, men allt gick som det ska och alla överlevde. Det var riktigt skönt att komma hem och vara nöjd med kvällen. Efter mitt första inskolningspass kände jag bara ångest och ville inte göra ett enda pass till, men nu känns det bättre. Vi får se vad jag säger efter kvällens pass, för idag är det dags igen.

Undrar vad jag ska hitta på nu? Kanske slumra lite, kanske virka lite, kanske dammsuga…nej förresten. Klappa katt och något mer till frukost tror jag det får bli. Och så tänker jag på min fina vän som snart, väldigt snart, blir mamma till två. Duktiga du, snart är dom här. Som vi längtar!

Kommentera

