Hörrni nu gör vi lite nytta

Jag tänkte slå två flugor i en smäll, eller göra två flugor på smällen som är en roligare variant på samma uttryck! För några år sedan virkade jag en massa mössor med mönster. Hjärtan, krokodiler, ränder, apor och dinosaurier. Jag gav några till mina små kusiner, som använde dem flitigt men jag tyckte inte att mössorna höll måttet tillräckligt för att jag skulle kunna sälja dem. De blev lite noppiga, och kanske kan en fäst tråd sticka fram när man använt dem ett tag. Dock är de sköna att ha på huvudet, och håller i alla fall en säsong, kanske flera. Hjärtat har haft sin svarta i tre år nu tror jag. Hur som helst så har de blivit liggandes. Nu vill jag sälja dem billigt och skänka de eventuella pengar de genererar till föreningen Samvetet. Ska vi säga 40 kronor styck (+ eventuellt porto om de ska skickas)? Vill man skänka mer till Samvetet är det bara att lägga till lite så sätter jag in alla pengar på deras konto sen. Storlekarna är naturligtvis ungefärliga.

Här har vi alla mössorna:


4 reaktioner på ”Hörrni nu gör vi lite nytta

Kommentera

