Breaking news

Hörrni. Det är med stor glädje jag kan meddela att det töar ute! Hurra och fanfarer. Gårdagens isbana, må den aldrig komma åter. Nu har jag inte varit ute och luftat dojorna, men det ser lovande ut från fönstret. Vidare har jag lyckats köpa biljetter till Kents konsert på Uppsala slott i juli och så har Sverige fått en alldeles ny liten prinsessa. Det var inte utan att jag fick en tår eller två i ögat när jag fick veta det. Inte för att det är just en prinsessa utan för att det är så fint när små barn föds.

Gällande konserten så frågade jag hjärtat igår som han kan tänka sig att gå med mig, och han gick med på det, om än något motvilligt. Så, om det finns någon som liksom jag tycker att det vore toppen att få se detta fantastiska band live så kan han tänka sig att sälja sin biljett. Kul att ha något att se fram emot så långt fram i tiden!

Idag har jag inte en helt ledig dag, men en ledig dag. Jag ska jobba ikväll nämligen. Det blir inskolning i vår hemvårdsjour som håller ställningarna kvällstid. Jag kommer att jobba 4 kvällar på 6 veckor, varav två vardagskvällar och två helgkvällar. Jag är väl inte överentusiastisk över helgkvällarna, men det får väl gå.. Igår började förresten vår nya sjuksköterskekollega som verkar väldigt trevlig. Tror det blir bra det där.

Kommentera

