Finingar på kontoret

Jag tänkte när jag började på mitt nya jobb att det vore trevligt att göra arbetsplatsen lite mer personlig. Lite foton, liten blomma kanske. Jag köpte en ram och en blomma i plast (man vet ju aldrig om man kommer ihåg att vattna). Sen blev de ståendes hemma och jag fick aldrig tummen ur att fixa med det där. Så åkte vi till London i oktober och då hittade jag en sån glad ram!

Nu har jag de här finingarna att titta på hela dagarna. Jag gjorde i ordning på skrivbordet i morse, och hängde upp Samvetets kalender på väggen. Nu är det riktigt piffigt och fint minsann. Ni ska få se sen.  Och så har vi hunnit städa lite och greja idag så nu börjar det ta sig på vårt lilla kontor. Från kaos till ordning, me like.  Nu ska vi bara få ett bord till vår nya kollega som börjar på onsdag så är vi på banan sen.

Malva och Mynta kunde naturligtvis inte låta bli att tugga på blomman, fast den var i plast. Det hjälpte inte hur mycket matte än förklarade. Den var lika spännande ändå. Tokiga flisorna.

2 reaktioner på ”Finingar på kontoret

Kommentera

