Men han fick inget bokmärke..

Vi gick upp tidigt idag Yarvis och jag. Verkstadsbesök klockan 7. Zzz.. sa Yarvis och ruskade på vindrutetorkarna. Vi kom iväg utan trubbel. När vi kom fram fick Yarvis hänga med verkstadsgrabbarna medan jag tog en kaffe, läste lördagens tidning och tittade på Nyhetsmorgon.

Efter en timme kom en vänlig verkstadsmänniska och sa att batteriet behöver laddas, och kunde vi göra det hemma möjligtvis? Jag sa att vi hade försökt men inte fattat hur man skulle göra. Om Yarvis stannade över dagen kunde han få ladda batteriet. Jag drog i lite trådar och ordnade hämtning och skjuts ut till verkstaden på eftermiddagen. Sagt och gjort. Lillebil fick stanna. Han blev så glad när jag kom och hämtade honom, och han hade nog gråtit hela dagen för alla fönster var immiga på insidan. Varför blir det så?? Sen åkte vi och handlade lite träningskläder och sen hem. Yarvis mår bra i batteriet igen och årets service är avklarad. Slutet gott, allting gott. Till nästa gång.

Kommentera

