Min nya väckarklocka

Mynta har en ny morgonrutin. Hon har tagit det här ett steg längre. Tidigt på morgonen (idag klockan 7) hoppar hon upp i sängen, spinner högljutt och påbörjar sin vandring fram och tillbaka över mitt ansikte. Mynta har av någon anledning en rätt rejäl, men väldigt charmig, hängmage som smeker pannan där hon vandrar. Sen kliver hon på mitt hår. Det luggas skönt ska jag säga. Hon kurrar oavbrutet och högt, och kan ibland ta en paus i sin promenad och lägga sig tätt intill mitt öra så det vibrerar i hela skallen. Så fort jag rör på mig påbörjar hon sin vandring igen. Och när jag försöker få tag på min telefon för att kolla vad klockan är så biter hon mig i armen.

Visst är hon söt när hon är sådär sällskaplig, men det är lite drygt när man vill sova. Dessutom är jag rädd att hon ska råka kloa mig i ögonen när hon kliver över fejset. Jag har kommit på en grej som mildrar, men som inte löser problemet. Nattmössa. Vilken grej alltså! Förutom att den värmer skönt när man fryser om skallen (händer rätt ofta när jag går och lägger mig) , och att man kan dra ner den över ögonen och slippa flimret från tv:n i vardagsrummet så skyddar den även mot hårtrampet och minskar risken för klor i ögonen. Problemet är bara det att när mössan är på så verkar inte Mynta fatta att mitt huvud finns där, så då trampar hon mig på huvudet. Ja hörrni, hur man än vänder sig så har man rumpan bak!

3 reaktioner på ”Min nya väckarklocka

  1. Elsa biter lite så där lagom i näsan, örsnibbarna, eller varför inte hakan… Allt under glatt spinnande och trampande. Sen blir hon så himla glad när man vaknar, att man nästan förlåter henne fastän näsan fortfarande gör ont!

Kommentera

