Bra grejer

Läste en bra grej i Runner´s world idag angående träning. ”It´s not what you feel that matters, it´s what you do”. Formuleringen kanske inte var exakt så, men ungefär. Alltså snörde jag på mig joggingskorna och tog en promenad efter jobbet idag med, fast jag hade jätteont i ryggen och ljumsken. Det blev lite kortare än igår, men jag var ute ändå. Jag bestämde mig för att det får bli mitt motto. Droppa alla ”jag orkar inte”, ”jag har för ont idag”, ”jag är för trött” och få det gjort istället. Det kanske inte blir världens bästa träningspass, men det blir i alla fall av. Och det, mina vänner, är en bra känsla.

Kommentera

