Årets första träningspass

Ni vet. Jag skrev ju att jag blev så peppad att sätta igång att träna igen när jag läste mina blogginlägg från ett par år tillbaka. Idag har jag varit ute på min första, men väldigt korta, joggingrunda. Jag har startat från scratch med ett träningsprogram där man efter 12 veckor ska klara att jogga 30 minuter eller 5 km. Första veckan var alldeles för lätt tyckte jag, så jag började på vecka två. Också löjligt lätt egentligen, men inte för mig. Kondisen är på botten. Kroppen gör ont. Spända muskler. Idag började jag med att gå 5 minuter, jogga 2, gå 4, jogga 1 och gå 2. Fjorton minuter, det gick ju på ett kick. Fast det känns fånigt så tror jag det är bra att verkligen börja från början. Nu hoppas jag bara att det inte smäller till och kommer en massa snö. Då blir jag lite trött..

6 reaktioner på ”Årets första träningspass

  1. Heja! Kommer att gå fint! Går fortare än man tror, jag började oxå ungefär sådär, sprang 1 min, gick 1 min, och vips kunde jag springa länge!

  2. Pinsamt kort, bara 2,5 km, men efter ett ”litet” uppehåll på 2,5 månad var det precis vad vi pallade med. Dessutom var det oväntat knepigt att springa i minusgrader för andningens skull, men man vänjer sig säkert. Och förhoppningsvis går det fort att plussa på kilometrar. Målet är tjejmilen under 65 min i höst, hänger du på?

  3. Mitt pass idag blev 1,8 km, så 2,5 är ju rena rama maran 🙂 Mitt första mål är att orka 5 km i hyfsat tempo (gärna ca 30 min). Om det går bra och jag håller igång med träningen vore tjejmilen en kul utmaning! Men jag törs inte säga att jag hakar på än..

  4. Skapa en profil på jogg. se så kan vi peppa varandra, dessutom jättebra för att föra lite dagbok på sin träning.

Kommentera

