Om tvätt

Ni vet det där eventet jag blev inbjuden till, tvätt alltså. Det pågår för fullt just nu. Jag kan inte påstå att jag varit särskilt delaktig hittills. Jag plockade ur tvätten ur tvättkorgen och la den i högar. Men oj vad roligt vi har trots allt, ni skulle vara med! Tur att jag lagade lunch idag annars skulle jag skämmas. Jag tycker det är så knöligt med tvätten eftersom tvättstugan ligger i ett helt annat hus på andra sidan gården. Det blir mycket släpande fram och tillbaka och nu är det kallt också. Jag slipper gärna. Däremot skulle jag bli glad om jag fick en egen tvättstuga hemma, med både tvättmaskin och torktumlare, och tvättställning och en massa hyllor där man kan organisera allt man kan tänkas behöva i samband med tvätt. Det skulle jag gilla. Då skulle det nog till och med vara lite trevligt att tvätta.

De senaste dagarna har jag inte varit så duktig på att skriva nya inlägg, men däremot har jag sorterat in alla inlägg i kategorier (ni ser dem längst upp till höger). De mest använda kategorierna har störst text, ni fattar. Sen har jag tagit mig friheter också minsann. Jag tycker det är så synd att de kommentarer ni skriver på Facebook om inläggen inte sparas så jag har klistrat in dem som kommentarer direkt i bloggen. Jag har skrivit era förnamn men min egen mailadress. Jag hoppas ni tycker det är okej. Det är så skoj att ha allt samlat.

Nu när jag gick igenom alla gamla inlägg inser jag hur duktig jag var att träna, åtminstone i perioder under 2009 och 2010. Jag blev riktigt peppad att sätta igång igen, och då främst med joggingen. Jag har ju en dröm om att få så pass bra kondis någon gång att det faktiskt är skönt och går lätt att jogga. Det ska väl inte vara så himla svårt? Dessutom har jag en liten plan för min träning under det här året, men jag håller lite på den än så länge. Helt klart är i alla fall att formen är urusel och att något måste göras.

Undrar vad jag ska hitta på idag, Hjärtat ska iväg till en polare och äta pizza, och sen ska de tydligen ut på Flurran. Jag fick följa med om jag jag ville. Är dock inte så sugen på Flurran så jag stannar nog hemma om inget roligt dyker upp. Går det nåt bra på tv?

Kommentera

