Så var det gjort!

Det där gick ju geschvinnt! Hur man nu stavar det..tyska har aldrig varit min starka sida. Jag fick komma in på ultraljudet 20 minuter före utsatt tid och det hela tog ungefär en halvtimme. Läkaren var lugn och trevlig. Han såg att det var retat över dem ömmande leden, men det var ingen jätteinflammation. Läkaren sa att han gjort otroligt många ultraljud, kanske flest i Sverige (läkare och deras egon..). Enligt honom fanns det inte på kartan att det skulle handla om någonting annat än en inflammation. Han tog ändå provet, mest för att få ett lugnande resultat för mig. Det gjorde ont. Satan i gatan. Men nu känns det bra igen. När jag gick därifrån med provet i näven såg jag att min doktor skrivit frågeställningen malignitet? på remissen.. (dvs cancer). TUR att han berättat vad han sett, annars hade jag ju blivit jätteorolig.. Nu, back to work!

3 reaktioner på ”Så var det gjort!

  1. Huvva ja, det är nog inte skönt att ta ett sånt där prov. Men bra att det är gjort! Och BRA att det såg ut att bara vara en inflammation. Även om ”bara inflammation” säkert är tillräckligt besvärligt och gör nog så ont. Hoppas verkligen det ger med sig snart!

Kommentera

