Mynta pysslar om blommorna

Malva och Mynta är portade från balkongen. Det har Kisse bestämt. Nu har dock Mynta kaxat till sig lite och har smitit ut dit några gånger den senaste veckan, till Kisses stora förtret. Det är svårt att säga om Mynta verkligen har roligt när hon är där ute, men det är väl lite skräckblandad förtjusning antar jag. Å ena sidan ”Hurra, jag kan äta upp alla blommorna!”. Å andra sidan ”Hjälp, Kisse stirrar argt på mig!”. Det här med att äta upp blommorna är inte matte så förtjust i, mina fina penséer och den stora solrosen ligger lite risigt till. Jag fotade Mynta en dag på balkongen, samtidigt som jag försökte hindra henne från att knapra i sig allt för många av mina små älsklingar.


Mm..solrosblad.


Matte försöker med en avledande manöver. Gos. Funkade väl sådär.


Åh vilka fina blommor. Och så goda sen!

Kommentera

