Ny på jobbet

Har jobbat i snart två veckor nu, tiden går fort! Jag börjar komma in i det så smått, men det är fortfarande mycket att lära. Många rutiner som behöver övas in. Som tur är har jag min svarta bok där jag skriver in saker allt eftersom de dyker upp. Sånt som kan vara bra att veta. Jag har varit sjukt trött de här första veckorna, och konstant småförvirrad. Igår kände jag mig nästan full när jag gick hem från jobbet. Dimsyn och vingliga ben. Tog en glass på stan med ett gäng före detta kursare. Skoj att ses och snacka lite jobb. Jag tror att de flesta kände sig rätt slut. Med all rätt, det är verkligen mycket att ta in och nya saker att vänja sig vid.


Den svarta bibeln. Kommer vara min bästa vän i sommar. En flik för varje bokstav. Ordning och reda.

I övrigt har vi kommit igång med Motivationsloppet nu. Vi har tillsammans sprungit ungefär 14% av sträckan, jag har dock inte bidragit till mer än strax över tre kilometer. Mitt senaste joggingpass var nästintill en katastrof. Håll och hotande bensmärta. Sen var jag sjukt trött också. Det blev både långsammare och kortare än tänkt. Får komma igen i helgen. Då drar jag till med ett riktigt kanonpass ska ni se!

Imorgon är det midsommarafton och jag jobbar till 15. Hjärtat har bjudit hem killarna i sitt band med respektive och barn så det blir fullt hus här. Middag och lite spel är planen. Klockan 22 har jag sagt att alla måste åka hem. Jag ska nämligen jobba igen 6.45 dagen efter. Som tur är tycker gästerna att det är okej, barnen lär ju hur som helst behöva komma i säng vid den tiden.

Nu är det dags för lite jordgubbar och mjölk, sen förberedelse för sängen.

Kommentera

