Första dagen

Klockan ringde 05.25. Tacksam över att sommaren bjuder på ljusa mornar steg jag upp för att åka till mitt nya jobb. Något sömndrucken, men ändå. Det har gått fint och alla har varit väldigt snälla. Jag tror att jag kommer trivas. Jag är glad att jag gjort praktik där i några veckor under höstterminen. Det hjälper att känna till lite rutiner, lokalerna och personalen. Några saker mindre att oroa sig över. Konstiga saker: jag får bära nyckel till läkemedelsrummet, ingen dubbelsignerar det jag gör, jag har en egen inloggning och ingen kontrollerar således vad jag skriver om patienterna, jag har ingen namnskylt än. Kom hem och rasade ihop i soffan. Blev tydligen tröttare än jag trodde. Skönt att börja 14 imorgon så jag får sova ut och sortera intrycken lite.

Lilla broschen.
Kommentera

