Livet återvänder

Här händer det inte mycket vill jag lova. På bloggen alltså. Den har blivit liggandes medan jag har pustat ut efter några tuffa veckor. Nu återstår endast två dagars skola, och ett par kompletteringar på uppgifter. Jag kommer vara ledig 12 dagar på raken innan jag börjar jobba den 8 juni vilket känns bra. Det blir min sommarsemester. Jag har under hela terminen räknat veckorna tills skolan ska ta slut och känt att de ska bli så skönt att slippa plugga. Sedan slog det mig att jag istället ska börja jobba och då blev allt lite mer läskigt. Jag tror säker att det går bra, även om det blir tufft.
Jag känner så sakta hur livet börjar återvända efter de senaste veckornas skriv- och praktikhets. Jag har börjat träna igen efter en månads uppehåll, och jag har tid att tvätta och städa någon gång ibland vilket kanske kan ses som en självklarhet, men det har det faktiskt inte varit den senaste tiden. Det känns skönt att få vara hemma på kvällarna även om det fortfarande finns lite smått att pyssla med. På fredag (alltså i övermorgon) åker hjärtat och jag på en kryssning till Helsinki. Skönt att komma bort en sväng och bara ta det lugnt.
Vad gäller träningen så är det snart dags för Vårruset. Det kan vara dags att ta reda på om jag är anmäld eller inte, samt att börja jogga igen. Har inte tagit ett steg sedan veckan efter påsk, och som alla vet så är kondition en färskvara. Den har väl möglat nu då, med tanke på att den inte var särsklit bra ens när jag var igång som mest. Är nöjd om jag lyckas ta mig runt banan. Målet ska uppnås på ett eller annat sätt. Undrar om cykel räknas som fusk?
Kommentera

