Stryker från listan

Hade praktisk prov idag, och det gick strålande. Lite svårt var det, och det är konstigt att ha en person som går efter hela tiden men som inte säger ett knyst. Vid samtalet efteråt var bedömaren så snäll och positiv att jag nästan blev lite rörd. Hur som helst, praktiska provet godkänt. Jag har haft det otroligt stressigt under denna praktik (raka motsatsen mot vad jag förväntade mig) och jag har verkligen fått träna på problemlösning. Det har varit lärorika veckor. Nu är det bara en stor grej kvar och det är examinationen på examensarbetet. Fram till dess tänker jag ta det lite soft, opponera på en annan uppsats, åka på fest på landet på lördag och städa lägenheten.

Igår kväll och idag har jag verkligen sett till att ta det lugnt. Slappnade av med ett varmt skönt bad och en ansiktsmask igår, och idag fick jag massage i en timme av snälla mamma. Efter en hektisk period gäller det att se till att få lugn och ro, och att skämma bort sig själv lite. Ikväll blir det fika med en vän jag inte träffat sedan nyår. Imorgon får jag sova ut. Ska bli underbart.
Kommentera

