Sista april

Valborg firades allt annat än traditionellt i år. Jag hade praktik hela dagen. Härjade runt med journaler och insulinsprutor. På vägen hem mötte jag några glada firare. De såg ut att ha haft en hård dag. Jag hällde upp ett glas vin och satte mig i solen på balkongen. Bikinipremiär! Jag har fått en svag nyans av…fräknar i ansiktet. Man får vara glad för det lilla. När hjärtat kom hem var det tänkt att vi skulle grilla. Jag skulle ansvara för att tända och passa grillen. Det visade sig vara problem. Grillen saknade galler, och den andra på gården var upptagen. Snopet. Vi fick steka våra biffar istället. Men det gick minst lika bra. Sjukt gott och sjukt mätt. Sen var jag duktig och styrketränade hemma medan hjärtat tittade på film. Det här med träningen har verkligen prioriterats ner de senaste veckorna. Känns inte alls bra, men man måste ju hinna andas också. Nu börjar jag så smått se ljuset i tunneln, så det ska väl rätta till sig snart. Idag har jag i alla fall kört ett halvt pass hemma på ryamattan.

Kommentera

