Träning och annat

Idag tar jag nästan helt ledigt från uppsatsskrivandet. Ska bara fixa några smågrejer i innehållsanalys 1, sen får det vara nog. Vi satt 9-15 igår (lördag) och har bokat in varenda kväll i veckan som kommer. Först praktik hela dagen, sen uppsats halva kvällen. Hårt liv. Det börjar verkligen bli panik nu. Uppsatsskrället måste in i rätt tid, men det finns ingen tid att göra klart den. Lite småstressat.

Fick förresten en rolig överraskning igår. När vi satt och kämpade med uppsatsen på anrika Carolina Rediviva här i stan fick jag ett sms av en vän som jag känt sedan jag var fyra och hon tre. Hon var i stan över dagen och ville ta en fika. Det var jätteroligt att ses, var nog två år sedan sist. Kanske ännu längre. Jag bodde i Stockholm. Det måste ju vara fyra år sedan!! Herregud vad tiden går fort. Hon ska få en bebis i september. Hon också. Det är verkligen baby boom nu. Känner 6 stycken som ska få mellan juli och september.

I fredags gjorde jag min (förhoppningsvis) allra sista tenta under utbildningen. Vi hade teoretisk slutexamination. Fyra timmars tenta på allt vi lärt oss. Allt kom ju såklart inte upp under tentan, men vi visste inte alls i förväg vad det skulle handla om. Tentan bestod av två patientfall. I tentan ingick också läkemedelsräkning. Hade vi minsta lilla fel på den blev hela tentan underkänd. Som tur var kom det bara ett tal, som jag klarade. Nu hänger det alltså ”bara” på att klara 75 % rätt på resten. Känner mig inte alls säker. Det är jättesvårt att veta om man lyckats pricka in rätt saker.

Efter tentan gick jag och hjärtat till Löplabbet och kollade på joggingryggsäck till mig. Eftersom jag har för avsikt att jogga 2-3 pass i veckan, och har fått order från herr naprapat att köra lika många på gymet blir det träning många dagar i veckan. För att få några lediga kvällar kom jag på den briljanta idén att jag kan jogga till gymet (3 km ungefär), lyfta lite skrot och sedan gå eller jogga hem igen. Då är det bra med en väska att ha skor och vattenflaska i, som inte skumpar omkring och stör. Jag hittade en sportig grön historia från Haglöfs:


Färgerna blev inte bra på bilden. Det gröna är mycket grönare på riktigt och det grå är mörkare. Den är finare i verkligheten.

Det fanns andra som var ungefär likadana. Frågade killen i affären om skillnaden mellan dem. Den jag spanat in var förra årets mode. Då jag ville veta priset på den, eftersom den saknade prislapp, måste han ha uppfattat det som att jag försökte pruta. Han satte ner den med 20 %. helt självmant. Rikigt bra. Synd bara att jag inte kan inviga den än. Jag fick så sjukt ont i ena benet och foten igår. Trots detta skulle jag behöva få tummen ur och ta mig till gymet idag. Kan ju skippa benövningar. Har inte ens så många såna. Det gäller att komma igång med gymandet nu, annars får jag verkligen skämmas nästa gång jag kommer till naprapaten. Han höll på att smälla av i onsdags när han hörde mina undanflykter. Det är bara det att det varit så sjukt mycket på sistone..

Kommentera

