Den utlovade uppdateringen

Fläskpannkakan är i ugnen och jag får lite tid över till att skriva. Börjar bli riktigt hungrig nu faktiskt så det passar fint med middag om ett litet tag. I förrgår lovade jag en uppdatering av olika saker. Minns inte riktigt vad just nu men det handlade om påsk och IKEA har jag för mig.

Påsken ja, vad ska jag säga om den? Skärtorsdagen firades med examensarbete. Det växer snart examensarbete ur öronen på mig. Börjar tvivla på att vi nånsin blir klara, men nu är varje kväll uppbokad nästa vecka, och några veckan därpå. Dessutom har vi en lördag till vårt förfogande. Hårt liv. Praktik på dagarna, uppsats på kvällarna. Skärtorsdagskvällen blev en lugn historia. Eller vänta nu. Jag ljög. Det var ju då jag sprang fem kilometer. Det har jag ju redan skrivit om.

Långfredagen blev i alla fall lugn. Slappade mest hemma om jag minns rätt, och på eftermiddagen blev det fika med före detta arbetskompisarna på BR Leksaker. Roligt att träffas och gott med kaffe. Helt underbart väder! Tog en promenad både ner på stan och hem igen. Jag hade sjukt ont i och omkring bröstbenet efter joggingen. Hade väl flåsat för mycket vilket retade upp mina inflammerade senfästen skulle jag tro. Kände förvånansvärt nog ingen fruktansvärd träningsvärk i någon annan del av kroppen. Typ vader och rumpa hade man ju kunnat vänta sig, men icke sa Nicke.

På självaste påskafton bestämde vi oss för att fira stort med ett besök på nya IKEA här i Uppsala. En gigantisk skapelse i två plan med utsikt över slottet och domkyrkan från restaurangen. Vi käkade mat och tog sedan en sväng längs den med pilar uppmärkta banan. Plockade på oss kattleksaker (fingerdockorna från barnavdelningen är heta här hemma), bajspåsar, en pajform och ett bord till balkongen. Stolarna köpte vi förra året. Hittade dessutom en ställning som man har växter i (prefekt för att skydda dem från kattänder) fast det får bli ett senare inköp.

Söndagen inleddes med några timmars examensarbete på ett café i stan. Ingen rast och ingen ro. Kommer inte kunna gå dit efter att arbetet lämnats in, haha.Vilken tur att det inte är mitt favoritcafé. På kvällen var vi bjudna till hjärtats syster i Storvreta. Hjärtat stack runt halv tre och tog svängen runt Skölsta, Gråmunkehöga och Rasbo. Sprang. 32 kilometer. Galet. Själv tog jag bussen 2,5 timmar senare. Vi fick god middag och en riktigt mumsig milkshake efteråt. Stark men god 🙂

Påskens sista dag ägnades även den åt examensarbete. Någon som är förvånad?

Kommentera

