My god, vilket yogapass

Hjärtat har en massa styrketräningsprogram som man kör hemma framför tv:n. Där ingår även ett yogapass. Det provade vi idag. Trodde det skulle hålla på i ca 40 minuter. Jag kan väl säga att jag var redo att lägga mig platt när jag efter några minuter insåg att hela grejen skulle ta 90 minuter. Skam den som ger sig. Det började med 50 minuter riktigt ansträngande power yoga. Smidighetsövningar som höjer pulsen såväl som stärker musklerna. Benen skakade. Jag flåsade. Svetten trängde fram i nacken. Skönt men j-lar vad jobbigt. Detta följdes av 20 minuter balansövningar. Jo tjena. Det gick ändå rätt bra. Slutspurten var 20 minuters ren stretch. När vi kom till lårens baksida ville jag bara gråta. Är så otroligt stel. De sista 5 minuterna var rena himmelriket. Ligga platt på golvet och bara andas för att sedan sitta och bara andas. Det pirrade i kroppen, helt slut men riktigt nöjd. Jag klarade det. Det vore riktigt bra att träna varje söndagsmorgon. Vilket skönt slut på veckan, åtminstone nu i efterhand.

Kommentera

