Det ger resultat

Igår satte jag mig ner och planerade träningen för de kommande fem veckorna. Varje vecka är det tänkt att jag ska köra 2-3 pass på gymet, 2-3 joggingpass och i anslutning till joggingpassen ett styrkepass hemma. Schemat sitter nu upptejpat på kylskåpet och på det markerar jag varje gång jag har gjort det jag ska. Ingen chans att smita undan här inte. Hjärtat ser direkt om jag fuskar. Tanken är ju såklart inte att jag ska bestraffas om jag inte tränar, absolut inte, men jag är så bra på att hitta på ursäkter för att inte träna att jag behöver tydlig planering.

Idag var jag på gymet, precis som jag skulle. Gick dock till en annan anläggning än jag brukar men det gymet var då ingenting att hurra för. Saknade en del grejer jag använder, och det var så trångt i fria vikter-delen att jag fick avbryta övningen flera gånger för att någon skulle gå förbi. En kul grej var att jag klarade 20 kg mer i benpress än jag orkade när jag började i höstas, och 10 kg mer än sist jag provade! Joggingen och naprapatens utfallsövning verkar ha gett resultat. Även en annan benövning var för lätt jämfört med sist.

Synd att jag har så dåligt med pengar, annars hade jag köpt lite nya träningskläder som belöning! Firar med att äta en banan istället, typ lika kul.

Kommentera

