Gårdagen, så gick det

Sagt och gjort, det bar av ner på stan igår. Jag hittade ett par jeans förvånansvärt snabbt. Ganska snart insåg jag dock att min varma duntäckjacka, i kombination med stress och fullt med folk på stan inte var det mest lyckosamma draget. Kände mig minst sagt skabbig när jag påbörjade min jakt efter något att ha på överkroppen. Viktigt att komma ihåg till nästa gång: är det några plusgrader, lämna dunjackan hemma. Fyndade ett par toppar och 5 par strumpor på H&M och fick ett presentkort på 100 kr som tack för besväret. Sen insåg jag att mitt besök på gymet skulle få stryka på foten om jag skulle hinna i tid till Stockholm. En joggingrunda när jag kom hem fick det bli istället.

Joggingen gick faktiskt riktigt fint. Jag blev sjukt trött, men när jag insåg att jag både sprungit länge och snabbare än jag brukar fick det sin förklaring. Idag har jag träningsvärk i vaderna och rumpan – en effekt av det nya snabbare löpsteget.

Efter en stressig timme hemma, med dusch och påklädning bar det av mot Stockholm. Vännerna hade köpt en mysig lägenhet och det var roligt att träffas. Vi fick god mat och en sjukt god efterrättskaka med nån yoghurthistoria på toppen. Måste nog fråga om receptet. Jag är dessutom lite avis på min väns fina växter. Jag skojar inte, hon har en djungel hemma. Det är palmer hit, och klängväxter dit. Skön känsla.. Apropå det är det hög tid att börja så blommorna till balkongen. Så mycket att göra. så lite tid. Nöjda och glada rullade vi in på Uppsalas tågstation närmare ett på natten. Efter en ganska kall men uppfriskande promenad stupade vi i säng strax efter halv två. Det var skönt att sova.
Kommentera

