Trubbel

För att spela in mina intervjuer till examensarbetet har jag använt en lånad diktafon (som ser precis ut som en freestyle). I fredags lämnade jag tillbaka den, i tron att jag skulle kunna lyssna på intervjuerna på mammas freestyle från medeltiden. Snacka om otur. Det låter som Piff och Puff på julafton. Helt omöjligt att höra något alls (men roligt låter det). Diktafonen har alltså spelat in på en hög hastighet (automatiskt) men när jag lyssnade via diktafonen lät det fint. Nu har jag ett problem. För att kunna lyssna på mina intervjuer måste jag alltså få tag på denna diktafon igen, eller en annan likadan, och risken är ju stor att den är utlånad till någon annan….

Kommentera

