Bosse-hjärtat

På lördag kommer ett par och tittar på Bosse. Min lilla gulliga skrutt-Bosse. Jag dör. Vill inte att han ska flytta, men inser ju samtidigt att vi inte kan ha honom kvar. Fy, jag kan nog aldrig mer vara jourhem. Fäster mig alldeles för mycket vid djur. Nu har han ju varit här så länge också, handlar det om en vecka är det inte alls lika svårt men sju månader! Han ska bli ensamkatt, och utekatt. Den värsta jag kunnat tänka mig. Bosse är en väldigt social katt som gärna umgås med de andra kissarna, och han är halvskygg så jag är rädd att han skulle gå och gömma sig om han släpptes ut. Dessutom bor de rätt nära stora vägar. Jag är livrädd. Jag hoppas de bestämmer sig för att ta den andra katten de ska titta på…
Jag vet inte om jag pallar att vara hemma när de kommer, fast det vore såklart bra att se vad de är för några. Men när han flyttar, aldrig i livet. Då går jag sönder alldeles. Lilla grynet..matte kommer sakna dej.


Sötaste.

Kommentera

