Många idéer, lite tid

Hjärtat tycker att jag kommer med för många idéer om hur vi ska fixa hemma. Varje dag har jag kommit på något nytt, men det är bara så jag är. Helt hopplös och alldeles underbar 🙂 Skämt åsido, det är ju så roligt att planera, fundera och komma på bra lösningar på saker. Jag skulle tycka det var jättetrist om allt var helt färdigt och perfekt. Vad skulle man då fundera på om kvällarna? Det mest aktuella projektet just nu är ett försök att piffa till badrummet en aning. Nu är det våtrumstapet där (blommig!) och aprikosfärgat golv och och det är ju inte så hett. Stamrenovering lär dröja några år till, kanske typ sju, så det är bara att försöka göra det bästa möjliga av situationen. Steg nummer ett blir att få tag på ett badkar så att duschkabinen kan fraktas till sopstationen. Sedan ska kranen i handfatet, som låter illa om den inte står i exakt rätt läge, få gå till sista vilan. Lite duschdraperier, fräscha badrumsmattor, nya matchande handdukar och en fin växt blir pricken över i. Sen kan jag krypa ner i det varma vattnet med ett glas bubbel och bara njuta.
..och så vill jag fixa i hallen, ta bort en garderob, hitta en fåtölj och lampa till ett hörn i vardagsrummet, sy upp gardinerna i sovrummet, sätta upp golvlister i sovrummet, sy fler kuddöverdrag, hitta en matta till matplatsen, bygga om inne i två gardereober, fixa bra behållare till källsorteringen och sticka klart min rosa halsduk. Däremellan ska jag försöka plugga lite 🙂


Ett av alla mina projekt..lagom till våren blir den nog klar om jag känner mig själv rätt.

Kommentera

