Finfin mössa

Idag gick hjärtat och jag ner på stan efter melodikrysset (andra veckan på raken som vi lyckades lösa det, med lite hjälp från svärfar ska väl erkännas) för att prova ut joggingskor åt mig. Har fått tag på en 15%-rabattkupong på Gå- och löpkliniken som går ut sista februari och eftersom jag ändå ska köpa nya skor passade det utmärkt. Glad i hågen knatade jag in där bara för att inse att jag (såklart) skulle ha tagit med mina hålfotsinlägg. Hade jag ju kunnat räkna ut med lilltån. Hur som helst. Jag fick springa på löpbandet och blev filmad, och heregud vad jag gör konstigt med min högra fot. Pronerar och sätter i med en väldans vinkel i fotleden. Jag behöver nog mina inlägg ändå. Kom i alla fall hem med ett smart set från Stadium:

Mössan är min favorit. Den har ett hål där man kan peta ut tofsen! Vantarna är toppen eftersom jag slipper ränna runt i mina gamla handskar från ridningen (med gummipluppar på fingrarna) och reflexvästen är ju också bra att ha. Allt för 149 kr, halva priset! Jag har redan testat mössan och handskarna. Eftersom hjärtat är skadad i knäet tog vi en joggingrunda tillsammans idag. Han lunkade på och blev inte ens svettig, jag trodde jag skulle klappa ihop efter 2 minuter men höll ut den tid jag skulle jogga och sa absolut inte emot när det var över. Nu tänker jag rasa ihop i soffan och slökolla på Sex and the City-filmen. Det blir prefekt!

Kommentera

