Nya förutsättningar

Vaknade i morse, stel och öm. Det är inte roligt längre. Sov dåligt i natt också. Stressad över att vara färdigpluggad i sommar och börja jobba. Ansvarsstress. Hur ska det gå? Hos naprapaten fick jag massage, och sen blev det lite knak i nacke och ländrygg också. Enligt honom ser det jättefint ut, låsningarna och spänningarna har inte kommit tillbaka och det här jag känner nu är med största sannolikhet relaterat till träning och nya förutsättningar i kroppen efter behadling och så vidare. Kroppen måste vänja sig vid att spänningar och låsningar försvinner. Musklerna behöver komma in i nya rörelsemönster. Jag ska försöka att inte stressa upp mig, låta bli att känna efter så mycket. Nästa vecka ska vi ses på gymet. En timmes genomgång av ett styrketräningsprogram för ryggen. Ska bli riktigt spännande. Det blir ju som personlig träning, och det har jag alltid velat prova på. Efter behandlingen har jag känt mig manglad, trots att det inte var någon hård behandling. Det är väl återigen kroppen som är ovan vid nya förutsättningar. Kom hem efter skolan, åt lunch och sov i två och en halv timme. Jätteskönt och välbehövligt. Imorgon är det dags att gå till gymet igen.

Kommentera

