Försöker smita

Gjorde en tabbe idag när jag inte tog med mig träningskläderna till skolan. Nu sitter jag här och försöker smita undan gymet idag istället med undanflykter som att det är så kallt ute, att jag har ont i ljumsken och att det förmodligen kommer vara sjukt lång kö till löpbanden. Sen är jag lite nervös också att jag inte ska orka springa 8 minuter på raken, vilket är konstigt med tanke på att jag har klarat både 16 och 18 minuter innan. Det är bara larv alltså. Nu ska jag byta om och kolla när bussen går. Inga fler missade träningspass nu, det är så lätt att tackla av då. Nej, är man hyfsat i början av sin träningskarriär och dessutom har tendenser att försöka smita undan är det nog bäst att slaviskt hålla sig till ett bestämt träningsprogram där varje pass är inlagt i kalendern. Har funkat bra hittills, med undantag för lördagen då.

Kommentera

