Ska det vara såhär?

Klockan 20.10 vaknade jag ur min andra slummer för dagen. Somnade i soffan efter middagen framför tv:n, ögonlocken tunga som tegelpannor. Jag somnade efter frukost också förresten, om man nu kan kalla det man äter klockan 12 för frukost. Vaknade med ett rejält sug efter kolasnören så bet i det sura äpplet och släpade mig iväg till lokala kiosken. Där hade de inga kolasnören. Ingen turkisk peppar eller glass med kolasås (som hjärtat ville ha) heller. Fortfarande sugen på kolasnören knallade jag iväg till ICA – lite längre bort, mycket bättre sortiment. Snörena var goda. Anledningen till denna extrema slappardag stavas drikparty med utgång igår. Vi var ett gäng tjejer som bjöd varandra på drinkar och sedan dansade loss på ett av stadens uteställen. Riktigt kul, men herregud.. Är det såhär det ska vara när man är 27? Gå ut en kväll, sov hela nästa dag. Tydligen.

Här är drinken som min vän och jag bjöd de andra på:


Babar

3 cl vodka
1 cl Passoa
3 cl guanabanajuice
2 cl tranbärsjuice

Fyll upp med fruktsoda. Servera i longdrinkglas med massor av is.
(recept och bild från cocktailguiden.com)

Kommentera

