Tips från kocken

Jodå, det blev en tur till affären och kyckling i ugnen. Det här är vad jag köpte till min smarriga ensammiddag:

Kycklingklubbor
Potatis
Morot
Majskolvar
Champinjoner
Sparris

Skär som du vill och rosta i ugnen! Kycklingen marinerade jag i olja, soja och rosmarin för att få en god smak. Det blev inte riktigt lika smarrigt och krispigt som jag tänkt mig, men trots allt gott. Nästa gång ska jag prova att laga kyckling och grönsaker för sig och att inte lägga i sparrisen förrän absolut i slutet. Dels tog det otroligt lång tid att få allting klart och dessutom blev potatisarna lite för mosiga.

Hmm..det här är lite sjukt, men trots att jag nyss ätit middag är jag hungrig igen. Får bli min favorit för tillfället: fil med banan, äpple, russin och naturella cashewnötter.

Kommentera

