Igår, idag och imorgon

Igår var jag ju på gymet och det gick bra. Skönt att vara tillbaka på banan igen. Det kändes lite för lätt med det planerade upplägget så jag ökade joggingtiden en aning och det gick fint. Sen körde jag lite benträning samt mage och rygg. Törs inte riktigt ge mig på arm- och axelövningar än, men snart ska jag börja smyga in det igen. Jag har visserligen börjat lite med tre respektive fem armhävningar hemma och det har inte lett till några katastrofer än så jag kanske inte behöver vara så feg.

Idag har jag varit i skolan hela dagen. Vi läser pedagogik nu, ledarskap. Det är mycket snack om olika teorier kring ledarskap men jag skulle hellre få lite handfasta tips på hur man kan agera i olika situationer. Teorier kommer man inte så långt med när det verkligen gäller. Nu ska vi skriva PM i grupp, nio personer tillsammans. Det är inte det lättaste, och med tanke på att det bara ska vara ca sex sidor blir det inte mycket att skriva per person. Känns nästan löjligt. Problemet med att skriva i så stor grupp och att dela upp arbetet mellan sig är främst att det finns risk att alla har olika fokus och att PM:et blir spretigt. Vi kommer ro det i land, och jag hoppas att vi gör det utan alltför mycket trassel på vägen. Det är en bra grupp så det ska säkert gå bra.

Imorgon bitti 07.30 bär det av till naprapaten igen. My god, det är verkligen tidigt. Jag som egentligen vill ha sovmorgon, men det får bli en annan dag. Riktigt skönt i alla fall med en ledig dag. Först naprapat som sagt, sen akupunktur (en riktig hälsodag) och sen hem och slappa. Ska eventuellt sälja lite gammal kurslitteratur men i övrigt planerar jag att inte göra så många knop. Kanske ringa och fråga om studiebesök hos någon som jobbar med företagshälsovård. Jag är lite nyfiken på det, men vet inte helt vad det innebär. Det börjar ju dra ihop sig till examen. Var ska jag söka jobb?
Kommentera

