Less

Jag blir så trött. Först var det ett ont revben som hindrade mej från träningen, och nu har jag sedan ett par veckor tillbaka plötsligt fått ont i min ena axel. Det började inte så farligt, gjorde bara ont på kvällarna ibland. Fick akupunktur, och det gick tillbaka. Sedan helt plötsligt en kväll small det till och började värka. Det dunkade i axeln hela den efterföljande dagen och jag fick återigen akupunkturbehandling som hjälpte. Helt bra blev jag inte, men ungefär som när det började med lite ont på kvällarna. Fick instruktioner att vila axeln och inte anstränga den ens med att bära väskan i den armen. Dum som jag var glömde jag av mej på fredagskvällen på praktiken. Jag hjälpte till att lyfta en patient och det gick bra, men sedan på kvällen fick jag sådär riktigt ont igen. Dessutom fick jag foten nerkissad i lyftet så det var ett riktigt nerköp för mej. Summan av den här mögliga kardeumman är jag inte kan träna vilket naturligtvis leder till mer ont i kroppen. Känns så surt. Jag hade ju riktigt bra flyt i träningen till mitten av hösten. Gick på gym två gånger i veckan och tränade hemma varannan dag ungefär. Måste nog börja träna underkroppen igen i alla fall. Och gå promenader. Alltid ger det något.

Så. Det var en lite klagosång från mej. Jag hoppas det blir muntrare tongångar om inte alltför länge..

Kommentera

