Ny fin pläd

Så kom den äntligen, den stora, mjuka och varma pläd som snälla mamma har vävt till mej. Passar perfekt nu när det är ruggigt både ute och inne. Jag ser fram emot lata dagar mellan jul och nyår med en kopp te och tända ljus… Okej, jag kan väl få drömma lite åtminstone? Verkligheten kommer nämligen se lite annorlunda ut. Förberedelser inför årets nyårsfest, tentaplugg, projektplan och kanske ommålning av hallen. Vi får se vad jag hinner med.


Malva och Bosse undersöker den nya prylen.


Även Mynta vill provsitta.

Igår snörde jag återigen på mig jogginskorna för en liten runda i kvällsmörkret. Det gick lite tyngre den här gången, och jag hade hållkänning till och från. Kanske berodde det på det massiva adventsfikaintaget hos vännerna i Flogsta ett par timmar tidigare. Hur som helst kändes det bra att komma ut en sväng, och trots att det var lite jobbigare klarade jag samma sträcka på samma tid som sist. Så lite nöjd får jag ändå vara. Från och med nu tänker jag ta en sväng på löpbandet på gymet när jag är där. Gym och jogging i ett, effektivitet!

Nu ska jag ta och inviga min nya fina pläd med en stunds avslappningsband i öronen. Fast i mp3-format. Aslappningsmp3 kanske? Det låter töntigt, men är faktiskt väldigt avkopplande.
Kommentera

