Käppar i hjulen

För några dagar skrev jag att ett ont revben hindrade mej från en övning på gymet. Samma revben ställer fortfarande till problem och jag kommer inte kunna fullfölja mitt träningsmål för den här veckan. Det har nämligen blivit värrre. Så himla typiskt är det att få en smäll just när jag skulle kicka igång träningen igen. Det var ingen avsiktlig armbåge i revbenet, bara ett försök att rädda mej från att drutta på ändan i snön, men den tog trots allt rätt illa. Försökte köra mitt styrketräningsprogram här hemma igår, men klarade bara två av sex övningar. Något säger mej att det inte kommer gå bättre på gymet. Trots allt ska jag ta mej dit imorron hade jag tänkt. Jag kan ju träna ben och kanske lite kondition, men armar och mage får vila. Sen funderar jag på om simning skulle kunna fungera. Förmodligen inte med tanke på att armarnas rörelser påverkar bröstkorgen, men kanske ändå med tanke på att vattnet ger stöd. Det enklaste sättet att få veta är såklart att prova. Ett typiskt söndagsprojekt.

Kommentera

