Äntligen

Så kom den äntligen, fredagen. Som jag har längtat. Jag tänker däcka i soffan med en påse lättsaltade lantchips och inte lyfta ett finger på hela kvällen, förutom för att byta kanal på tv:n. Helt färdig är jag, och trots att det nog är det jag skulle behöva allra mest i nuläget så orkade jag inte gå på gymet idag. Jag har kommit in i den berömda onda cirkeln. Den som är så svår att bryta, ni vet. Som tur är innehåller veckan ytterligare två dagar så än är det inte kört för mej att uppnå veckans träningsmål. Styrketräning hemma gånger två är avklarat, och den snabba promenaden byttes mot en något långsammare promenad på 45 minuter (det var ju snorhalt). Det är bara gymet kvar.

De senaste två dagarna har jag varit galet trött. Jag tror jag vet varför…4½ timmes sömn följt av ett dagpass (start 6.45) på praktiken tog knäcken på mej. Jag rekommenderar er inte att prova. Anledningen till den korta nattsömnen stavas Edgeplay (www.edgeplay.se) Första spelningen för hjärtats band. Klart jag ville vara där. Ni var jätteduktiga killar, jag ser redan fram emot nästa spelning!


Edgeplay på Bistro Hijazz.

Praktiken dagen efter spelningen gick bättre än förväntat. Jag var inte fullt lika trögtänkt som jag befarat, men att få krypa ner i sängen för en liten tupplur när jag kom hem var helt fantastiskt. När väckarklockan ringde klockan 17 visste jag knappt vad jag hette, så jag snoozade lite och gick sedan upp för att göra mej iordning inför kvällens dejt med två fina vänner. Lite tapas och ett glas vin på Tilltugg så var kvällen räddad. Vi ses alldeles för sällan, men det är väl så det är att vara vuxen antar jag.

Det har varit några intensiva dagar och nu sitter jag här i sällskap av två kaviarmackor och ett glas oboy och pustar ut. Helgen kan börja.

Kommentera

