Hänt i veckan – senaste skvallret

Veckan som gått har varit intensiv. Den inleddes med start på ny praktikplats. Ryggortopedi är grejen för mej de kommande fem veckorna. Avdelningen verkar bra, och huvudhandledaren är jätteduktig. Jag har ännu inte gått med min ”riktiga” handledare, men ryktet säger att även han ska vara bra att gå med. Successivt ska jag nu slussas in i rollen som sjuksköterska och dag för dag ta allt mer ansvar för egna patienter. Jag är mer positivt inställd till hela grejen nu än innan praktikstarten, och det är åtminstone roligare att göra sjuksköterskans jobb än undersköterskans. Om det är min grej är jag fortfarande tveksam till, men jag tror trots allt att veckorna på ortopeden kommer vara givande.

Många nya intryck och sena kvällar som följts av tidiga morgnar har gjort mej ganska trött, så fyra dagars ledighet över helgen var ett välkommet avbrott. Fredagen ägnades åt akupunktur, och sedan fika med en vän. Hjärtat kom hem på eftermiddagen med ett sprillans nytt Nintendo Wii under armen varpå en förklaring av fredagskvällens aktiviteter känns överflödig. Wii fit känns som ett bra och roligt sätt att hålla igång lite grundträning. Tro det eller ej, men vi har båda träningsvärk på de mest underliga ställen, och jag kan bara konstatera att min kondition är urusel. Tre minuters jogging med min personliga coach i TV-spelet gav högre puls och mer flås än vad som är rimligt. Det är nog dags att lufta joggingskorna i veckan som kommer.

Lördagen inleddes med dop, och på kvällen var vi bjudna på 40-årsfest där Staffan Hellstrand spelade efter middagen. Det är inte min typ av musik alls, men det var ett ganska roligt och oväntat inslag. Trevlig fest, god mat och mycket dans. Lite förvånande är det, men jag tycker faktiskt att det där med dans är ganska roligt trots allt. Efter lite för många och starka drinkar rullade vi hemåt. Jag är glad att vi varit förutseende nog att handla chips och mineralvatten till idag.

Förutom Wii fit har det varit klent på träningsfronten även denna vecka. Jag kan bara skylla på att jag varit helt slut efter alla nya intryck på praktiken. En sväng i simbassängen har det dock blivit, och det känns skönt att åtminstone ha gjort något. Nästa vecka är det andra bullar. Minst ett besök på gymet ska det bli, någon snabb promenad/lättare jogging och några styrketräningsomgångar på ryamattan i vardagsrummet.

Kommentera

