Omöjligt uppdrag

Sagt och gjort, dags att påbörja projekt draperi. Två stycken ska det bli. Ett som rumsavdelare mellan kök och vardagsrum, och ett som ”dörr” mellan vardagsrum och sovrum. För att sy draperier krävs som bekant ganska stora tygstycken, och för att få plats när jag skulle måtta och klippa fick tyget helt enkelt ligga på golvet. Praktiskt tyckte jag, skitkul tyckte katterna. Att försöka få till raka kanter med saxen med fem busiga katter sladdandes på och under tyget insåg jag ganska snabbt var en omöjlighet. En del svordomar och kattskrälleutrop hanns med innan jag fick en briljant idé… Dammsugaren! Sladden i väggen, trycka på knappen, och vips..inte en katt i sikte. Med ett något störande buller i bakgrunden skred jag så till verket. Nu är det färdigklippt.

Nedan, de skyldiga marodörerna:

Bosse, 6 månader. Arbetsledare. Ser till att arbetet flyter på.

Malva, 2 år. Bosses högra tass. Distraherar matte så att de andra får arbeta ostört.

Mynta, 2 år. Arbetar under tyget med att gräva tunnlar och ordna skrynklor.

Kahlua (a.k.a. Kisse), 5 år. Arbetar i bakgrunden. Glada tillrop och galna idéer.

Chaplin, 1 år. Flyttar inte på sig. 

Kommentera

