Lediga dagar

Ledig helg..det är något speciellt med det. Även om dagarna sällan är helt obokade finns ändå den där känslan av att inte behöva göra något, och det är helt fantastiskt. Jag är inte så van vid att ha helgerna fria. Fram till för ett år sedan jobbade jag varannan helg i leksaksbutik, och i somras upptogs åtminstone varannan helg av jobb med små bebisar på sjukhuset. Trevligt förvisso, men helgerna är speciella. Extra värdefulla lediga dagar på något vis.

Jag tror det är viktigt att våga vara lite lat när man är ledig. Att inte prestera så mycket blir en motvikt till vardagens stress. Men det är svårt, jag vet. Livet snurrar på och det finns så mycket man vill göra, och tror sig behöva göra, just nu. Som att sy klart det där draperiet jag tänkt fixa så länge, till expempel….

Kommentera

